ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 19 en 20 Laatste dag Goa en weer terug in Mumbai

Gusteravond verliep niet veel anders dan die van de vorige dagen: lekker eten, dit keer geen cocktails maar Kingfishers (Indiaas bier) met onze vrienden ;-) uit Barcelona en vuurwerk op het strand. Gisteren nog een laatste dag op het strand van Goa. De ligbedden van ons hotel worden rond half 8 klaar gezet. Een aantal hardlopers komen voorbij op het strand. Zo'n Beach hut is zo gek nog niet. Vannacht zo nu en dan gewekt door het geblaf en gehuil van de straathonden (of strandhonden in dit geval). Opvallend is dat alle honden van hetzelfde ras zijn, we hebben geen enkel ander ras gezien. Tijdens het ontbijt volop in gesprek met twee Duitse mannen. Het lijkt wel of ze tegen elkaar aan het opbieden zijn om ons verhalen te vertellen. Een van de mannen heeft twee jaar in Mumbai gewoond, hij was journalist bij Der Stern. Interessante dingen over India gehoord.

Om 10:00 uur staat de taxi voor en in anderhalf uur rijden we naar het vliegveld van Goa. Bijna een aanrijding omdat iemand voor ons vol in de remmen moest voor een kudde koeien die plotsklaps over gingen steken. Om half 12 op het vliegveld en na diverse security checks vliegen we om 13:00 uur naar Mumbai. Om 14:00 uur gearriveerd en met de taxi naar ons hotel. Deze ligt niet ver van het vliegveld aangezien we morgenochtend al weer vroeg weg moeten en we inmiddels ervaring hebben met het verkeer hier.... We gaan nog wel naar een Mall, 20 minuten met de tuktuk. We zien weer zo veel en het blijft toch zo bijzonder en leuk. De Mall is niks aan dus we gaan met lege handen terug wederom met de tuktuk. In de buurt van het hotel nog nog een marktje, daar wat spullen gekocht.
We gaan nog wat eten en dan is onze reis zo goed als voorbij. India hebben wij ervaren als een prachtig land maar heeft ons extra doen beseffen hoe rijk wij in Nederland zijn en enorm georganiseerd en veilig. Wij willen jullie allemaal super bedanken voor de belangstelling en de leuke berichten!

Karin

Fijne terugvlucht lieverds xx

Carla

Ik blijf jullie ook in de lucht volgen! Veilige reis naar huis, ik zie jullie snel!

Ad en Cecil

Een goede terugreis en gezellig dat jullie straks weer in de straat zijn! Groetjes Ad en Cecil

Nicoline

Fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie. Een heel goede terugreis gewenst.

Bisou,

Nicoline

Sonja

Hele goede en relaxte terugvlucht. Tot snel hoors en/of ziens. Liefs

Aline

Tot heel snel lieve allemaal

Ina

Goede vlucht terug en het is vast ook heel fijn om Daniël en Annemarie weer te zien! Bedankt voor jullie mooie verhalen!

janneke

Goede vlucht jullie twee!!
Tot gauw! :-)

Carla

Fijne thuiskomst en vooral nagenieten! Liefs carla

Jan Roeland

Met veel plezier heb ik jullie reis gevolgd!
Goed reis terug.