ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Voorbereidingen

Afgelopen maandag de buiktyphus prik gehaald bij de GGD. Malariatabletten waren niet nodig voor Zuid India dus dat is een meevaller. Meteen een flesje Deet meegenomen en we kregen een boekje mee waarin een checklist staat met wat we nog aan moeten schaffen o.a. ORS. Ben erg benieuwd hoe het eten en drinken gaat vallen in India. We hebben al heel wat waarschuwingen gekregen wat we niet mogen (en dat is zo'n beetje alles.....).

We zijn volop met de route bezig en wordt met regelmaat weer aangepast. Vooralsnog ziet deze er nu als volgt uit: Start in Mumbai, daar 1 nacht verblijven, dan interne vlucht naar Thiruvanantuparamen in Varkala (strand)drie nachten zijn. Daarna een boottocht door de backwaters op een houseboat, vervolgens door naar Munnar (theeplantages), Ooty (toy train), Mysore (paleis), Nagarhole National Park, Hassan, Hampi (tempels), Goa (strand) en Mumbai vanwaar we weer terugvliegen. De grote vraag in deze is of dit niet teveel reisdoelen zijn aangezien we het vervoer vooral gaan zoeken in bussen en treinen. Er gaat bijv. niet ieder uur een trein van Hampi naar Goa om maar iets te noemen. Als voorbereiding lezen we vele reisblogs, kijken op Tripadvisor en speuren allerlei sites waartrein- en businformatie is terug te vinden.

We hebben nog twee weken......