ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag14 Mysore

Vandaag een niet erg drukke dag gehad. Uitslapen lukt niet echt na twee ochtenden vroeg op dus lekker de tijd nemen voor het ontbijt. Om 10:00 u gaat het Mysore Palace open. Menig riksja rijder vraagt ons er naartoe te brengen en allemaal zeggen ze dat het paleis pas om half 11 open gaat. Ze willen op die manier dat wij toeristen eerst nog ergens anders naar toe willen en zij brengen ons wel ;-). Na wat omzwervingen komen we bij het paleis. Apart is het dat Indiase mensen een stuk minder hoeven te betalen dan foreigners, in dit geval 40 Rupees en 200 Rupees. We hebben dit bij menig entree gezien. Het paleis is prachtig, veel goud, geweldig glas in lood in de plafonds en de mooiste versieringen. We lopen er anderhalf uur rond met een koptelefoon op waarop uitgelegd wordt wat we allemaal zien. Tussen de middag weer even lekker zwemmen in ons hotel zwembad en in de middag eerst na de fabriek waar zijde wordt geklost en geweven en daarna wederom naar de bloemenmarkt voor nog wat foto's. Zometeen lekker uit eten, de rugzak weer inpakken. Morgenvroeg uitchecken, naar een tempel die 13 km buiten Mysore ligt. Eind van de middag naar het treinstation want we gaan dan met de nachttrein naar Hampi.

Dan even reageren op de reacties ;-)
De pinda's vindt Ruud niet zo lekker, ze zijn niet gebrand, de cashewnoten daarentegen zijn heerlijk.
Ja, ik heb poeder gekocht dus ik kan stippen maken voor wie maar wil....
Currycursus is in de maak ;-) ofnik ga aan de bak met veel etentjes organiseren, ahum

Reacties

Reacties

Carla

Jemig, jullie zijn vast bekaf als jullie terugkomen ... maar ik kom dan wel snel een keertje (curry) eten!

Sonja

Het lijkt me prachtig een stip te dragen, dus zie je me snel voor een stip die bij me past.volgens mij betekent iedere stip toch iets? En.... Een avondje klaverjassen met een lekkere curry gaat er altijd in. Heb je al een recept van lekkere naan gevonden? Dat wil ik wel leren maken. Nemen jullie ook nog een langere stop ergens zodat je even bij kunt tanken? Liefs van ons allemaal.

Monique

Lijkt mij ook wel eens lekker, een niet zo'n drukke dag...... En Aline, maak je niet druk. Je kunt ook een groot diner geven, iedereen een stip op het hoofd verven en een opdracht geven voor een leuk verhaal om via een microfoon te vertellen. Als attractie gewoon een olifant voor in de tuin regelen.....Ik hoop dat jullie lekker slapen in de trein! Veel plezier weer morgen!

Marleen

Wat een indrukken allemaal. het lijkt me prachtig.
Geniet er van!

Marleen

Oh, ja die stip wil ik ook wel. :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!