ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 18: Goa en Turtle Beach

Hoewel we vanochtend konden uitslapen, werden we toch al rond een uur of zeven wakker. Het zal het ritme van vroeg op staan zijn, wat niet eenvoudig valt te verbreken. Om kwart voor acht ontbijten we op het strand.

Met een stel uit Barcelona, die we in Hampi hebben leren kennen, hebben we afgesproken om samen naar het schildpaddenstrand te gaan. Een kilometer of vijf hier vandaan bevindt zich een strand, onder bescherming van de Indiase autoriteit, waar de grote groene schilpadden hun eieren leggen. 's nachts komen ze uit de zee en leggen hun eieren op het strand en graven ze in, waarna ze voor het ochtendgloren weer terug in zee verdwijnen. De schildpadden zien we niet, die zijn er ook niet elke nacht, maar wel vinden we drie afgeschermde plaatsen waar de eieren zijn begraven. De eieren liggen er 50 - 52 dagen in het hete zand en komen dan, circa 80 stuks in aantal, allemaal binnen een uur tegelijk uit. De plaatsen zijn gemarkeerd, de eieren zijn in alle drie plaatsen in februari gelegd

In de ochtend is de zee rustig en in de golven, op zo'n 50 meter van het strand zien we een paar dolfijnen met hun vinnen boven het water. Ook spotten we een aantal adelaars die in zweefvlucht over ons heenscheren.

We lunchen in een klein dorpje, vlak aan het schildpaddenstrand en genieten van de verse vis. Aline kiest voor de langoustines, Ruud voor de 'red snapper'. We laten ons langzamerhand rood verbranden in de verraderlijke zon.

We hebben de avond nog te gaan, en bereiden ons voor op de laatste dag in Goa..

Monique

Wauw...een ontbijt op het strand. Schildpadeieren, dolfijnen en adelaars....als toetje verse vis......hoe mooi kan het leven zijn........

janneke

Wooow wat gaaf! Hopelijk nog wat foto's?

Nicoline

Jullie ontbijt op het strand ik in Parijs. Lekker toch, vakantie. Wat leuk het schildpaddenstrand en dolfijnen. Klinkt fantastisch.
Bisou de Paris.