ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 17 Reis naar Goa en eerste indruk

De reis is indrukwekkend en de armoede hier is zeer indringend.

Vanmorgen om kwart over 4 gaat de wekker en om 5 uur staan we buiten te wachten op de riksja die ons op zou komen halen. Waar het tot nu toe buitengewoon goed ging, kwam deze niet opdagen. We lopen naar de rand van Hampi waar al wat mensen aan het opstarten zijn waaronder een dame die koffie en thee verkoopt. We geven aan een riksja nodig te hebben en ze grijpt direct naar haar mobiele telefoon en zegt "five minutes". Dan gaan wij maar even zitten om koffie en thee te drinken. Ze is nog deuk bezig deze te maken in haar stalletje als de driver aan komt rijden. Thee en koffie worden wat minder heet gemaakt door ze een aantal keren over te schenken en snel drinken we het op. De driver is niet gek en vraagt 50 Rupees meer dan wat wij op de heenreis kwijt waren: het is nog erg vroeg en wij moeten de trein halen. De trein komt drie kwartier later dan gepland maar dan gaan we richting Goa. We zitten dit keer niet in het treinstel met airconditioning, die was uitverkocht, maar in een sleeper. We zitten dus een grote groep mannen die luidruchtig praten, kaarten (geen idee wat voor spel) en rijst uit plastic zakjes eten. Alle afval wordt rechtstreeks uit het raam gegooid. Je wilt niet weten hoeveel afval er op en naast de rails ligt!

Als de trein een tussenstop maakt op een station komen er direct allemaal verkopers langs de ramen om water, frisdrank, thee, fruit en eten te verkopen. Tijdens de reis komen er ook regelmatig luid roepende mannen langs met hun etens- en drinkwaar.
Rond 3 uur kwamen we aan op het treinstation van Goa. We waren van plan een bus naar Patnem te nemen maar we zijn het reizen wat zat dus we nemen een taxi. De taxi rijdt, zoals bijna alle taxi's tot nu toe, als een dwaas. Met moeite wordt een kudde koeien ontweken want ja, die zijn heilig..... De koeien zijn werkelijk een verhaal apart, die lopen gewoon over de weg. Rond 4 uur zijn we bij het strand. Nu nog een Beach hut vinden en die vinden we gelukkig. Het is zeer basic, vooral de badkamer, maar we zitten direct aan het strand, wat willen we nog meer? Rond 5 uur nog even lekker in de zee en op het strand, daarna nog even opfrissen en vervolgens lekker bier/cocktail op het strand drinken, gevolgd door nog wat cocktails (want dat hoort op het strand) met een vegetable byriani. Mmmmmm. Een groep Engelsen beginnen spontaan Beatles songs te zingen met een gitaar erbij, er wordt vuurwerk afgestoken op het strand: vakantiegevoel ;-)

Sonja

Heerlijk een vakantiegevoel na al die drukte, ondergaande zon, cocktailtje, kampvuurtje, zwoele warmte .....
Blijven jullie hier tot dat je terug gaat of morgenvroeg weer om 5 of 6 uur op???? Liefs, Sonja

Marleen

Klinkt allemaal geweldig, lijkt me echt heerlijk! Geniet.

Karin

Alles weer jaren 60 ????????????

Karin

Hij pakt Icoontjes niet ...lachebekje lachebekje kus

janneke

Nou.... heerlijk! Lekker genieten :-)

Carla

Stond er nou maar een piano op het strand ... klinkt heerlijk, nog maar een paar daagjes, geniet ervan!

Carla

Eindelijk even bijkomen en alles laten dalen. En weer plannen voor een volgende reis, niet onbelangrijk!