ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Vliegreis en in Mumbai

De vliegreis met Emirates is super verlopen. Het eerste deel naar Dubai was in een Airbus 380, een enorm toestel. Het toestel zat lang niet vol en dus konden wij verkassen naar een rijtje van vier stoelen waar we met z'n 2'en in zaten dus lekker de ruimte. We werden goed verzorgd, zeer regelmatig werden we voorzien van eten en drinken. Een kleine zeven uur later waren we op vliegveld Dubai, het was daar 12:00 uur in de nacht maar wat een levendigheid! Alle winkels en restaurants waren open en enorm veel passagiers liepen er rond. Op die manier was de vier uur tussenstop wel uit te houden. Het tweede gedeelte van drie uur verliep ook prima maar iets minder comfortabel omdat dit vliegtuig wel vol zat. Om half 9 in de ochtend kwamen we aan. Bij het uitstappen kregen alle passagiers een tweetal formuliertjes overhandigd waarin je allerlei info op moest invullen zoals paspoortnr of je iets had aan te geven etc. Je zag iedereen verspreid op de grond, in vensterbanken en staand met het formulier op de muur alles invullen. Tja, de formulieren alvast in het vliegtuig uitdelen zodat ieder rustig de tijd heeft het in te vullen...... Nou ja, daarna in de rij voor de paspoort- en visumcheck. Wauw, de rij was lang, het apparaat waar de vingerafdruk mee werd afgenomen, functioneerde niet al te best, met als gevolg anderhalf uur wachten. Daarna moesten we nog drie keer ons paspoort laten zien. Controle op controle....Geduld is iets wat je echt mee naar India moet brengen. Bagage was gelukkig al op de band dus daarna konden we snel in de taxi naar ons hotel. Het was heerlijk warm, rond de 30 graden, lekker het raam open en kijken maar. Het eerste gedeelte van de rit zagen we veel sloppenwijken (slums) en de hele rit hebben we heel heel veel verkeer gezien. Wat is Mumbai een drukke stad! Het is een getoeter van jewelste, brommers, riksa's, fietsen en auto's door elkaar, vijf rijen naast en door elkaar. Wat een leuke ervaring en wat ben ik blij dat ik niet zelf hoef te rijden. Na twee uur over 30 kilometer gedaan te heben kwamen we aan bij het hotel. Deze ligt mooi in het centrum en de kamer ziet er goed uit. De lakenzak kunnen we nog in de rugzak laten ;-). We hebben de hele middag en een gedeelte van de avond veel gelopen en ontzettend veel indrukken opgedaan. De Indiase kleurige kleding, de heerlijke etensgeuren, de geluiden maar ook enorme armoede. Gezinnen die op straat leven, kindertjes die 's avonds op een mobiele telefoon televisie kijken, hun moeder beheert een stalletje met sjaals. Het is veel en heel bijzonder. We gaan vast een prachtige indrukwekkende tijd tegemoet.

Monique

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben er van overtuigd dat jullie een bijzondere tijd tegemoet gaan. Ik kijk uit naar het volgende verhaal!

Carla

Jullie gaan zo te horen een prachtige mooie tijd tegemoet! Geniet vooral! Liefs carla

Carla

Regelmatig voorzien van eten in het vliegtuig: chicken or pasta? En is het gelukt om de trein te boeken? Ik ben nu al heel benieuwd naar het volgende verslag, het eerste is in ieder geval veelbelovend!

Karin

Wat fijn alien !! Hoop dat de wijntjes goed zijn !! :) :)

Aline

Wijn heb ik hier nog niet gezien, wel bier en cocktails ;-). We hebben in Mumbai de nachttrein van Mysore naar Hampi geregeld, was nog best een hele onderneming, haha, ik geloof dat alles dat hier is