ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 3 Varkala cliff

Na een warme en rumoerige nacht (een Indiase airco maakt per definitie herrie, maar zonder kun je eigenlijk ook niet) prijkt het zonnetje lustig. 't Is nog maar februari, maar nu al schiet de temperatuur overdag snel boven de dertig graden.

Varkala cliff is een oase voor met name westerse backpackers, met lome winkeltjes, heerlijk eten en heel relaxed kun je via een uit de stenen uitgehouwen trap naar een fraai en schoon strand. De winkels bieden hun koopwaar aan voor een habbekrats, onderhandelen is mogelijk. Ondanks de lage prijzen, bekruipt me soms het gevoel dat we, aangezien we uit het westerse Europa komen, we nog steeds veel te veel betalen. Enfin, we dienen het te accepteren, want of je nu een dubbeltje of twintig cent voor een kop thee betaald, het valt in het niet bij Krasnapolski. ????????

's Ochtends naar het strand. Eerst een flink ontbijt en dan in de zon. Niet te lang, want een zonnebrand op ons witte vel ligt op de loer. De siesta besteedt je het best in een van de restaurantjes, op de cliff, uitkijkend over de arabische zee.

Daarna een mooie wandeling. Eerst via de smalle straatjes in het dorpje, daarna over het strand, waar aardig wat groepjes Indiers zich vergapen aan de westerse dames in bikini.

Sonja

Wat een contrast he? De Indiase dames in prachtige sarongs in zee en wij westerlinge met een uitdagende bikini op het strand. Twee totaal verschillende werelden. Wel heerlijk een zonnetje en >30 graden. Hier valt nu natte sneeuw is het koud en vriest het 's nachts.

Janneke

Apart dat die twee werelden zo verschillen idd.

De jaloersheid stijgt hier wel hoor, als ik hier door het raam naar buiten kijk.
Brrr.....
Totaal niet aantrekkelijk om naar buiten te gaan.
Ik heb net voor pa en ma wat verslagen uitgeprint zodat ze het ook kunnen lezen. :-)
Het wordt tijd dat ze ook een wifi aansluiting hebben zodat ze ook mee kunnen lezen op de tablet.
Mijn smartphone is toch wat te klein voor ze..haha