ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 4 Varkala cliff

Vroeg uit de veren voor een yoga klas. De jetlag is er bij ons nog niet helemaal uit en wakker worden we alleen als de wekker vervelend lang doorsnerpt.

De yogaleraar wachtte al op ons op een dakterras in de buurt en had de matjes al keurig klaargelegd. Gedurende anderhalf uur voerde hij ons door de grondbeginselen van de met 'hindi' doorspekte yogatermen. Hij deed het uitstekend. (300 roepies pp). Leuke ervaring. Gaan we elders nog een keer doen.

Na een kop koffie speelde de verdere ochtend zich af in de massagesalon. We hadden beiden een full body massage volgens de ayurveda techniek: veel massageolie waarvan men zegt dat ze de kwade sappen uit je lijf verdrijven. Na afloop was Ruud als de masseurs bekaf enAline zeer ontspannen. Voor 1000 roepies per persoon, zeg ongeveer dertien euro werden we ruim een uur als door een bakker die zijn deeg behandeld langzaam fijngekneed.

In de avond genoten we onze laatste maaltijd alhier. Met een beetje weemoed, want Varkala cliff is een mieters mooi plekje. In een indiaas tentje waar je alleen met blote voeten naar binnen mag (The Juice Shack) sloten we de avond af met een fruitshake.

Cecil

Wat klinkt dit chill, heerlijk relaxen! Genieten! Wij genieten van de natte sneeuw????. Veel,plezier daar, groetjes Ad en Cecil

Ina

Yoga doen in juist die omgeving lijkt me heerlijk ZEN!