ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 5 Kochi

Na het drinken bij Juice Shack gisteravond pakte we onze schoenen weer, tenminste dat was de bedoeling... Er was nog maar 1 sandaal van Ruud en deze was echt nergens te vinden. Een van de mensen van Juice Shack ging samen met een man van een winkel tegenover een steegje in en kwamen terug met de sandaal. Een van de honden die op straat liepen, had m meegenomen! Dit gebeurde soms wel eens. In het hotel aangekomen onze rugzakken zoveel mogelijk ingepakt want de volgende dag vertrekken we naar Kochi.

Eerst nog een een ontbijt op het terras van ons hotel, laatste dingen inpakken en dan uitchecken. Er wordt een tuktuk voor ons besteld en deze staat vijf minuten later voor onze neus. Deze bracht ons naar het treinstation in 10 minuten tijd. Daar was het een drukte van jewelste en wat een bedrijvigheid. Veel backpackers ook. Handige dingen voor reizigers is bijna overal free WiFi (niet altijd even sterk genoeg maar ok) en in cafe's en hotels Engelse boeken in kasten die je kunt meenemen/ruilen met een ander boek.
Het kopen van de treinkaartjes vormden geen probleem, alleen is het wederom moeilijk te vinden op welk perron we moeten zijn en waar we in de trein moeten zitten. Met veel rondvragen komen er er uiteindelijk wel. om 14:00 uur in Kochi en rond half 3 komen we met de tuktuk aan bij onze homestay. We hebben een slaapkamer, woonkamer en badkamer tot onze beschikking en een balkon. Een zeer doortastende gastvrouw die meteen voor morgen de door ons gewenste tour regelt. Hierover morgen meer. De rest van de dag en avond besteed aan het wandelen door de stad waar ook nog wat Nederlandse invloeden te vinden zijn. De stad valt ons wat tegen, wel bijzonder zijn de Chinese visnetten in de haven. We hadden nog graag de spovermaken bezocht maar deze was rond 17:00 uur gesloten en het was inmiddels 18:00 uur :-(

Wim (die van karin)

Ruud, dan moet aan jouw sandaal een onweerstaanbaar geurtje hebben gezeten ...lol.

Janneke

Whahaha, lol!
Dat de sandaal nog heel was mag je van geluk spreken.

Wat fijn dat jullie gewenste tour voor morgen geregeld wordt, ben weer benieuwd!
:-)

Aline

Haha, wellicht heeft het geurtje gemaakt dat de hond 'm niet heeft verslonden