ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 8 Periyar National Park

Vanochtend om half 7 ging de wekker, een half uurtje om ons gereed te maken voor het bamboo raften in het National Park. De kaartjes hadden we gisteren gehaald maar we moesten nog apart toegang kopen voor het park, wat op de dag zelf moest gebeuren. Rond kwart over 7 waren we bij de startplek. Ontbijt was inclusief in de tour dus dat hoefden we van te voren niet te doen. In onze groep een drietal Engelse dames van rond de 65, vriendinnen die al jarenlang in februari een verre reis maakten en ze beschikten over enorm veel Engelse humor. Daarnaast nog een gezin uit Zwitserland. We kregen een rugzak uitgereikt met daarin het lunchpakket, een literfles water en een appel. Tevens konden we daarin onze eigen rugzakje doen. Eerst was het anderhalf uur wandelen door de jungle. Hm, dit hadden we niet meegekregen dus daar liepen wij op onze sandalen.... Ging gelukkig allemaal goed, het was geen bloedzuigerseizoen aldus een van de rangers die ons begeleidde. Op de wandelroute hoorde we na ongeveer een half uur olifantgetrompetter. Direct gingen twee rangers de richting van het geluid op en even later werden we gewenkt, ze hadden de olifant gespot. toen wij daar ook aankwamen, zagen we de olifant. Niet echt heel dichtbij maar we zagen haar wel. Superleuk!! Daarna tijdens de wandeling geen wild meer gezien, wel veel soorten vogels. Aangekomen bij de Periyar rivier eerst ontbijten. De lunchbox zat vol met allemaal lekkere zoete broodjes en koek, smaakte goed. Daarna volgde het bamboo raften. Twee rangers per raft moesten roeien.... Dit ging niet echt heel erg vlot, vooral doordat het erg waaide. Op een gegeven moment zagen we een groep wild dogs die iets aan het eten waren. We meerden aan om te kijken, de wild dogs waren verdwenen en er lag een stuk hert. Klik klik klik foto's gemaakt en terug op het vlot, verder varen en we zien de wild dogs weer verschijnen. Kort daarna was de tocht al weer voorbij. Weer terug wandelen, horen wederom een olifant trompetteren maar zagen haar dit keer niet. Rond 13:00 uur terug bij het hotel, even lekker chillen op ons balkon met uitzicht op een prachtige tuin en kwart voor 4 werden we opgepikt voor een jeepsafari. Nou, dat was de miskoop van de vakantie tot nu toe. We reden niet in het park maar er omheen, we hebben geen wild gezien. De jeeptocht was op zich leuk maar daar deden we het niet voor. Prachtige vergezichten dat was het enige goeds eraan. De chauffeur wilde ons nog een massage bij 'a good friend' aansmeren en hij zei tussen neus en lippen door dat hij heel hard moest werken en weinig verdiende. Tsssss, we hebben toch echt heel veel andere mensen gezien die echt veel harder moeten werken dan toeristen rondrijden in een jeep, en hij was 'al' 27. Het woord snotneus kwam in mij op.

Bij de host van onze homestay navraag gedaan voor de bus naar Munnar voor morgen. Hij wist te vertellen dat een ander stel in het hotel met de taxi naar Munnar ging en dat wij misschien de taxi konden delen. Dat wilden wij en zij wel dus dat is mooi geregeld: morgenochtend om 10:00 uur richting Munnar.