ruudenalinenaarzuidwestindia.reismee.nl

Dag 9: Munnar Hills

Na het eenvoudige ontbijt, welke de familie van ons hotel ons bereidt, delen we, samen met een Deens echtpaar een taxi naar Munnar. Het zeer hoog in de bergen gelegen dorpje ligt ongeveer 130 km noordelijk van Thekadi. Hoewel de weg erg slecht te berijden is: sommige delen zijn haast onverhard, leidt de route ons langs prachtige vergezichten. Langs de kant wuiven de kaneelbomen, cashew-notenbomen, peperstruiken en bananenplantages in de stevige bries, welke soms in de dalen waait, ons vrolijk tegemoet.

De rit duurt bijna 4 uur, welke we frequent onderbreken voor een foto, een bezoek aan een winkel of een kop verse koffie of thee. Tijdens de rit vertelt het Deense echtpaar ons over hun drieweekse Ayurveda-kuur in een kliniek in Kerela, waar beide echtlieden een vrij intensieve behandeling hebben ondergaan, maar waar ze tot dusver geweldig veel baat bij ondervonden.

In de middag, rond half twee bereiken we ons hotel: Green Valley Vista, welke we gisteren via de vorige hoteleigenaar hadden geboekt, op voorwaarde dat we de bovenste kamer mochten, welke op het balkon een prachtig uitzicht biedt op de heuvels rond Munnar. In een winkeltje, in de buurt van ons hotel vind ik een zakje pinda's, gekruid op Indiase wijze, welke natuurlijk al snel een aan een grondig vergelijkend warenonderzoek wordt onderworpen.

''s Avonds lopen we door de theevelden en zien de zonsondergang vanaf een heuvel op een kei in het midden van een plantage. We hebben leuk contact met andere gasten in het hotel en dineren samen. Om half tien zitten we op het balkon in onze kamer lekker uit te puffen van onze negende dag in India.

Monique

Ik zie graag nog hoe het uitzicht vanaf jullie balkon is! Enne....kun je een stekje van een cashew-notenboom voor mij meenemen? Van een kaneelboom is ook prima :-)

Carla

Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst van het warenonderzoek!

Sonja

Wat een prachtige verhalen !!!! Het is alsof je het zelf meemaakt. De warme wind, de geuren van het land, klapperende klapperbomen, de prachtige theeplantages, het mooie uitzicht. Volgens mij kunnen jullie wel een boek gaan schrijven ???? Volgens mij is dit jullie eigen driewekelijks kuur waar jullie fantastisch van terug komen ???????? op naar het volgende avontuur, liefs van ons allen